Vsi proti vsem

Vsi proti vsem

MMC Gledamo, 31. januar 2020 ― "Pot do trona je nerodna – gaziti mora človek do kolen v krvi in v solzah … Kdor hoče naprej, mora naprej, mora brcniti v stran vsak kamen, ki mu je napoti, mora, če je treba, preko trupel, mora preko gorkih človeških trupel. "
The Nightingale (2018)

The Nightingale (2018)

Filmski kotiček, 27. januar 2020 ― Aisling Franciosi in The Nightingale (2018), © 2019 - IFC Films Slovenski naslov: - Država: Avstralija Jezik: angleščina Leto: 2018 Žanri: avantura, drama, triler Dolžina: 136' ,  Imdb Režija: Jennifer Kent Scenarij: Jennifer Kent  Igrajo: Aisling Franciosi, Baykali Ganambarr, Sam Claflin, Damon Herriman, Harry Greenwood, Ewen Leslie Tasmanija je otok, približno trikrat večji od Slovenije, ki leži kakih 250 kilometrov južno od Avstralije. V letu 1825, v katerem teče naša pripoved, so ta del avstralskega ozemlja poznali pod imenom Van Diemenova dežela, kakih 30 let kasneje pa je otok dobil današnje ime. Za boljše razumevanje naslovne zgodbe je dobro poznati vsaj nekaj zgodovinskih dejstev. Otok je na začetku 19. stoletja postal britanska kazenska kolonija, kamor so iz Evrope deportirali kaznjence različnih kalibrov. Sprva so na otok pošiljali zgolj moške, kasneje so tja začeli pošiljati tudi ženske, zato je po nekaterih ocenah v določenem obdobju razmerje med žensko in moško populacijo bilo zelo neugodno (1 proti 8). To prizorišče in ta zgodovinski trenutek si je za postavitev svojega drugega celovečerca izbrala avstralska režiserka in scenaristka Jennifer Kent, ki se je pred šestimi leti odmevno predstavila na festivalu Sundance s prvencem Babadook (The Babadook). Njeno ime s(m)o podčrtali mnogi in po daljši pavzi je naposled tukaj drugi film, s katerim se je režiserka, po moji oceni, predstavila v še boljši luči. Filmi, kakršen je naslovni, se ne zgodijo čez noč – so rezultat dolgotrajnega raziskovalnega dela, temeljitih priprav in jasne vizije avtorja, kaj s svojim delom želi povedati. V fokusu naslovnega sta dva ključna motiva. Prvi je položaj ženske v obravnavanem obdobju, drugi pa odnos belih kolonizatorjev do avtohtonega ljudstva. Zgodba teče v času t.i. črne vojne (1820-1832), s katero so britanski kolonialisti prevzeli kontrolo nad Tasmanijo in z obličja zemlje skorajda v celoti izbrisali aboriginsko ljudstvo. Britanski genocid na
Dolittle

Dolittle

MMC Gledamo, 24. januar 2020 ― Prenašanje klasičnih literarnih likov na filmska platna je vedno zelo kočljivo. Doktorja Dolittla pregovorno najbrž poznamo vsi, čeprav je le malokdo prebral katero izmed številnih pustolovščin izpod peresa angleškega pisatelja Hugha Loftinga.
Portrait de la jeune fille en feu (2019)

Portrait de la jeune fille en feu (2019)

Filmski kotiček, 23. januar 2020 ― aka Portrait of a Lady on Fire Adele Haenel in Portrait de la jeune fille en feu (2019), Foto: Imdb Slo naslov: Portret mladenke v ognju Drugi naslovi: Portrait of a Lady on Fire Država: Francija Jezik: francoščina Leto: 2019 Dolžina: 141',  Imdb Žanri: drama, romantični Režija: Celine Sciamma Scenarij: Celine Sciamma Igrajo: Adele Haenel, Noemie Merlant, Luena Bajrami, Valeria Golino Portret mladenke v ognju je eden izmed filmov, o katerem se je vse od lanske premiere v Cannesu upravičeno veliko govorilo. Naslovni je mesto na Azurni obali zapustil z nagrado za scenarij in queer palmo (nagrado namenjeno najboljšemu filmu z LGBT tematiko), ustvarjalci pa so do danes v svoje vitrine pospravili skoraj trideset festivalskih nagrad. Značilnost filmov francoske režiserke in scenaristke Céline Sciamma (Vodne lilije, Pobalinka, Banda punc) je ženski pogled in tudi njen četrti celovečerec je še en odločen korak v tej smeri.    Feministična nota je to pot podčrtana v zgodbi postavljeni v drugo polovico 18.stoletja. Na otoček v francoski Bretaniji prispe mlada slikarka Marianne z nalogo naslikati portret grofičine hčerke Heloise. Naloga je nekoliko zapletena, saj Heloise ne želi biti naslikana, zato ji mlada slikarka sprva ne sme razkriti prave narave njenega obiska. Portret je že poskušal naslikati nek drug slikar, vendar se je poskus zaradi Heloisinega nesodelovanja izjalovil. Mladenka idejo o portretu zavrača ker grofica namerava portret poslati snubcu v Milano, ki naj bi se po ogledu umetnine odločil, ali jo želi vzeti za ženo. V resnici se je Heloise v nezavidnem položaju znašla po smrti starejše sestre, ki je namesto odhoda v Italijo raje izbrala skok z visokega obmorskega klifa. Grofica je zato v drugo bolj previdna – hčerko vseskozi nadzoruje, Marianne pa mora delati pot krinko hčerkine družabnice. Toda razmerje med slikarko in portretiranko se po začetni zadržanosti začne razvijati v nepričakovani smeri. Adele Haenel & Noemie Merlant i
Filmska ocena: 1917

Filmska ocena: 1917

Gledal_a bom, 23. januar 2020 ― 1917 je tehnični presežek z medlim sporočilom Dobitnik zlatega globusa bo najverjetneje tudi pobral glavnega oskarja, saj gre za tehnično izredno dovršen film, ki […] The post Filmska ocena: 1917 appeared first on Gledal_a bom.
še novic